Вступ. Із пісенних скарбів
І РІВЕНЬ
ТЕСТИ ( одна правильна відповідь).
1. Всі ті високі почуття, натхнення, душевне піднесення, викликані певною подією, явищем, ідеєю – це:
а) епітет; б) тема; в) пафос; г) ідея
2. До чумацьких пісень належить пісня:
2. До чумацьких пісень належить пісня:
а) «Гомін, гомін по діброві»; б) «Стоїть явір над водою»;
в) «Ой на горі та женці жнуть»; г) «Ой у степу криниченька».
3. Сильним патріотичним пафосом, великою повагою до козаків і ватажків Запорозького війська сповнена пісня:
а) «Ой у степу криниченька» ; б) «Стоїть явір над водою»;
в) «Ой на горі та женці жнуть»; г) «Гомін, гомін по діброві».
4. Жанр української пісенної лірики, чия ритмомелодика пов’язана з однойменним народним танцем, це:
а) колискові пісні; б) коломийки; в) козацькі пісні; г) веснянки.
5. Козацькі та чумацькі пісні належать до :
а) історичних; б) родинно-побутових;
в) соціально-побутових; г) календарно-обрядових.
6. Традиційна жанрова структура коломийки складається з дворядкової строфи, кожен рядок якої містить прикінцеву риму і налічує:
а) 10 складів ; б) 14 складів; в) 24 склади ; г) 41 склад.
ІІ РІВЕНЬ
ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ:
1. Які пісні становлять найбільш потужну групу серед лірично-побутових пісень?
2. Що символізує явір у пісні «Стоїть явір над водою» ?
3. З яким містом пов’язують походження назви жанру коломийки ?
ІІІ РІВЕНЬ
ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ:
1. Визначити жанр і пафос пісні «Гомін, гомін по діброві».
2. Визнач, чим коломийка відрізняється від інших жанрів народних пісень.
3. Визначити і виписати художні засоби з прочитаних суспільно-побутових пісень (по два-три приклади).
ІV РІВЕНЬ
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).
Доведіть або спростуйте думку, яку висловив О. Довженко :
« Українська пісня - це бездонна душа українського народу, це його слава ».
Наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Сформулюйте висновки.
І РІВЕНЬ
ТЕСТИ ( одна правильна відповідь).
1. Твір Івана Франка «Захар Беркут» – це:
а) історичне оповідання; б) пригодницьке оповідання;
в) історична повість; г) пригодницька повість.
2. У якому столітті відбувалися події, описані у творі Івана Франка
«Захар Беркут»:
а) ХІІ; б) ХІІІ ; в) ХІ; г) ХІХ .
3. Художній прийом, який передбачає перетворення однієї форми образу на іншу, його видозміну, - це:
а) контраст ; б) мотив ; в) композиція ; г) метаморфоза .
4. Художній прийом, побудований на різко окресленій протилежності в чомусь: рисах характеру, властивостях предметів чи явищ, - це:
а) мотив; б) сюжет; в) метаморфоза ; г) контраст.
5. Першим відомим твором Т.Шевченка вважається :
а) «Кобзар»; б) «Заповіт» ; в) «Тополя» ; г) «Причинна» .
6. Рядки: «А дівчина При самій дорозі Недалеко коло мене Плоскінь вибирала…» з твору Т.Шевченка:
а) «Тополя» ; б) «Садок вишневий коло хати…»;
в) «Мені тринадцятий минало…» ; г) «Заповіт».
ІІ РІВЕНЬ
ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ:
1. Яка провідна думка твору І. Франка «Захар Беркут»?
2. Що вплинуло на написання Т. Шевченком вірша «Заповіт» ?
3. Чому твір А.Чайковського називається «За сестрою» ?
ІІІ РІВЕНЬ
ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ:
1. Визначити, які факти біографії Т.Шевченка знайшли відображення у поезії «Мені тринадцятий минало…»
2. Визначити, яку роль відіграє пейзаж у баладі Т. Шевченка «Тополя».
3. Схарактеризуйте образ Павлуся, цитуючи твір А.Чайковського «За сестрою».
ІV РІВЕНЬ
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).
Доведіть або спростуйте думку, яку висловив М. Горький :
«Якщо не знати минулого, неможливо зрозуміти істинний сенс сучасного й мету майбутнього » .
Наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Сформулюйте висновки.