ТКР з української літератури , 7 клас, І семестр

Вступ. Із пісенних скарбів
І РІВЕНЬ
ТЕСТИ ( одна правильна відповідь).
1. Всі ті високі почуття, натхнення, душевне піднесення, викликані певною подією, явищем, ідеєю – це:
   а) епітет;                        б) тема;                      в) пафос;                      г) ідея
2.  До чумацьких пісень належить  пісня:  
   а) «Гомін, гомін по діброві»;                                 б) «Стоїть явір над водою»;  
  в) «Ой на горі та женці жнуть»;                             г) «Ой у степу криниченька».
3. Сильним патріотичним пафосом, великою повагою до козаків і ватажків   Запорозького війська сповнена пісня:
   а) «Ой у степу криниченька» ;                              б) «Стоїть явір над водою»;               
   в) «Ой на горі та женці жнуть»;                            г) «Гомін, гомін по діброві».
4. Жанр української пісенної лірики, чия ритмомелодика пов’язана з однойменним народним танцем, це:
   а)  колискові пісні;            б) коломийки;          в)  козацькі пісні;                г)  веснянки.
5. Козацькі та чумацькі   пісні  належать до  :
   а) історичних;                                                         б) родинно-побутових;        
   в) соціально-побутових;                                        г) календарно-обрядових.
6. Традиційна жанрова структура коломийки складається з дворядкової строфи, кожен рядок якої містить прикінцеву риму і налічує:  
    а)  10 складів ;                 б) 14 складів;             в)  24 склади ;                    г) 41 склад.
ІІ РІВЕНЬ
ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА  ЗАПИТАННЯ:
1. Які пісні становлять найбільш потужну групу серед лірично-побутових пісень?
2. Що символізує   явір  у пісні «Стоїть явір над водою» ?
3. З яким містом пов’язують походження назви жанру коломийки ?
ІІІ РІВЕНЬ
ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ:
1.  Визначити  жанр і  пафос    пісні  «Гомін, гомін по діброві».
2.  Визнач, чим коломийка відрізняється від інших жанрів народних пісень.
3. Визначити  і виписати  художні засоби з прочитаних суспільно-побутових пісень (по два-три приклади).                                                                     
ІV РІВЕНЬ
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
        Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).
        Доведіть або спростуйте  думку, яку висловив  О. Довженко :
   « Українська пісня - це бездонна душа українського народу, це його слава ».
        Наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Сформулюйте висновки.              
                                    Про далекі минулі часи (І частина)
І РІВЕНЬ
ТЕСТИ ( одна правильна відповідь).
1. Твір Івана Франка «Захар Беркут» – це:
   а) історичне оповідання;                                      б) пригодницьке  оповідання;                                
   в) історична повість;                                             г) пригодницька повість.
2.  У якому столітті відбувалися події, описані у творі Івана Франка
«Захар Беркут»:  
   а) ХІІ;                       б) ХІІІ ;                  в) ХІ;                             г) ХІХ .
3. Художній прийом, який передбачає перетворення однієї форми образу на іншу, його видозміну, - це:
   а) контраст ;            б) мотив ;               в) композиція ;             г) метаморфоза .
4. Художній прийом, побудований на різко окресленій протилежності в чомусь:  рисах    характеру, властивостях предметів чи явищ,  -  це:
   а)  мотив;                 б) сюжет;               в) метаморфоза ;           г) контраст.
5. Першим відомим твором Т.Шевченка вважається  :
   а) «Кобзар»;            б) «Заповіт» ;         в) «Тополя» ;                 г) «Причинна» .
6. Рядки: «А дівчина При самій дорозі Недалеко коло мене Плоскінь вибирала…»   з  твору Т.Шевченка:
  а)  «Тополя» ;                                                 б) «Садок вишневий коло хати…»;
  в)  «Мені тринадцятий минало…» ;            г) «Заповіт». 
ІІ РІВЕНЬ
ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ  НА ЗАПИТАННЯ:
1. Яка  провідна думка твору  І. Франка  «Захар Беркут»?
2. Що  вплинуло на написання  Т. Шевченком   вірша «Заповіт» ?
3. Чому твір А.Чайковського  називається   «За сестрою» ?                                                        
ІІІ РІВЕНЬ
ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ:
1. Визначити,  які факти біографії Т.Шевченка  знайшли відображення у поезії «Мені тринадцятий минало…»
2. Визначити, яку роль відіграє пейзаж у баладі Т. Шевченка «Тополя».
3. Схарактеризуйте   образ Павлуся,  цитуючи  твір А.Чайковського    «За сестрою».                                                              
ІV РІВЕНЬ
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
        Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка зошита (100-150 слів).
        Доведіть або спростуйте  думку, яку висловив  М. Горький :
   «Якщо не знати минулого, неможливо зрозуміти істинний сенс сучасного й  мету   майбутнього » .
       Наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Сформулюйте висновки.